כל הפרוייקטים החדשים של כל חברות הבניה המובילות

מעבר דירה בראש שקט

כל הטיפים למעבר דירה בראש שקט.

עוברים דירה עם הומלס
אין אחד מאיתנו שלא עבר דירה או שתיים במהלך חייו, עם תכנון נכון, מעבר הדירה יכולה להיות חוויה קצרה ונעימה אך במקרים של חוסר תכנון והכנה, מעבר דירה עלול להפוך ליום מורט עצבים וכזה שנרצה לשכוח.
הגעתם לשלב בו אתם עומדים בפני מעבר לדירה חדשה? אתם ממש צעד אחד לקראת המעבר לדירה שחלמתם עליה. קודם כל מזל טוב. בפניכם עומד כעת כל נושא מעבר הדירה. לעיתים עשוי מעבר הדירה עצמו להיות תהליך מורט עצבים שישאיר זיכרון רע מאוד במקום זיכרון מתוק ששייך למעבר לדירה חדשה.
 
איזה מובילים נבחר?
אל תחכו לרגע האחרון בשום פרט. מספר חודשים לפני המעבר המיוחל תשאלו ותבדקו על מובילים מומלצים. תשאלו חברים, משפחה, בפייסבוק, אינטרנט וכל דרך אחרת בכדי שתהיה לכם רשימת מובילים מומלצים. בקשו הצעות מחיר ממספר חברות הובלה (נציג יגיע לביתכם ובהתאם לתכולת הבית ייתן הצעת מחיר הנובעת מכמות הפריטים שיש להוביל וכמות כוח העבודה שיש להפנות עבור המשימה). נסו להגיע להחלטה סופית כמה שיותר רחוק ממועד המעבר עצמו. כך תוכלו לשריין תאריך מתאים ולא לקבל אחד כזה כברירת מחדל. כמובן שעליכם בזמן הסמוך למעבר להיות בקשר עם המוביל ולוודא מולו שכל הפרטים אכן סגורים מפרט שעת ההגעה ועד המחיר הסופי (נהוג גם לתת תשר מסוים לעובדים בהובלה). במידה והמעבר ידרוש שימוש בעזרים כגון מנוף, וודאו כי למובילים יש את הציוד המתאים והמאושר לעבודה מסוג זה.
 
מתי להתחיל באריזת תכולת הבית?
את תכולת הבית שאינה נחשבת לרהיטים, התחילו לארוז בזמנכם החופשי ככל שניתן כמה שיותר רחוק מהמעבר. לשם כך עליכם להצטייד בארגזי קרטון מתאימים וטובים- ניתן לקבל אותם מהמובילים או מחברות אספקת קרטונים בתשלום. אל תארזו את הציוד בלחץ. להיפך- השתמשו בחומרי אריזה מתאימים, הגנו על הפריטים היקרים לכם ובצעו רישום של התכולה הנארזת היקרה לכם הן רישום פרטני במחברת למשל והן סימון כל ארגז (לדוגמה – יוסי בגדי חורף). כך גם תוכלו בהגיעכם לדירה החדשה להפנות את המוביל עם כל ארגז למקומו ובסופו של דבר תוכלו לוודא כי אכן כל התכולה שארזתם הגיעה ליעדה. את הפריטים שאנו משתמשים בהם ביומיום השאירו לימים האחרונים לקראת המעבר ורק מה שאתם באמת צריכים.
 
חשוב לזכור לעדכן לגבי שינוי כתובתכם.
לקראת המעבר עדכנו את חברות הכבלים/לווין, טלפונים, הדואר, העירייה (סגירת חשבונות אחרונים),משרד הפנים (על שינוי הכתובת) ובהמשך כמובן את הגופים הפיננסיים והמוניציפליים הנוספים. וודאו כי מכתבים שישלחו אליכם יגיעו למען החדש על ידי שינוי הכתובת והדואר מספק גם שירות עקוב אחריי כבקשת הלקוח, עד אשר תסדירו מול כל הגופים את הכתובת החדשה. בתכנון נכון, כבר בסוף יום המעבר תוכלו לגלוש באינטרנט או לצפות בטלוויזיה בביתכם החדש.
 
טיפים אחרונים וחשובים:
חשוב לזכור כי במידה והגעתם לבית דירות ששם כבר מתגוררים משפחות, יש לעדכן את ועד הבית והדיירים בבניין על כל הפרעה שעלולה להיות (תפיסת מקום חנייה בזמן הפריקה, שימוש ארוך במעלית וכדומה), לא תרצו להתחיל ברגל שמאל עם שכינכם החדשים. במידה ועברתם לפרויקט מגורים חדש, קחו בחשבון כי ייתכן ובאותו היום יעברו דיירים נוספים. לכן עליכם לסמן היטב את התכולה השייכת לכם ולפקוח עין שהמובילים עובדים בצורה זהירה ולא מערבבים ארגזים או ריהוט השייך לכם עם כאלה של דיירים אחרים. נסו לוודא זאת מול הקבלן לקראת קבלת המפתח ואם תוכלו תנסו לתאם זמני הובלה עם הדיירים החדשים הנוספים (סביר שלא כל מסת הדיירים בבניין יגיעו באותו היום). ככל שתטיבו לתכנן את כל התהליך מראש, כך יעבור חלק יותר יום המעבר. שיהיה לכם בהצלחה!
 

 

כתבות ומאמרים